#IBL Life

IBL podstiče kreativnost i produktivnost u svim aspektima rada i društvenog života. Zavirite u naše aktivnosti!

Zašto je vašoj kompaniji potrebna PR agencija?

Zašto je vašoj kompaniji potrebna PR agencija?

Kompanije ili pojedinci trebaju angažovati PR agenciju kada žele da zaštite, poboljšaju ili izgrade reputaciju putem medija. Dobra PR agencija može da analizira kompaniju, pronađe pozitivne poruke i pretvori ih u pozitivne medijske priče. Čak i kada vijest nije pozitivna, PR agencija će pripremiti najbolji mogući odgovor i pravovremenim djelovanjem umanjiti štetu.

PR agencije, za razliku od agencija za zakup medija, rade na promociji kompanije ili pojedinca kroz plasiranje medijskih objava. Ovakav vid objava poznat je i pod nazivom „besplatni“ PR – priče koje čitate na web portalima, u novinama ili gledate u TV emisijama, za razliku od plaćenog medijskog prostora ili oglašavanja.

Obje vrste agencija imaju isti cilj: promovisati klijenta na način da se prikaže njegov uspjeh, značaj, relevantnost i znanje. No način na koji se podiže svijest kod ciljanih javnosti je potpuno drugačiji. Danas svi znaju da klijent plaća zakup oglasnog prostora i stoga ciljane javnosti obično imaju dozu skepticizma. Za razliku od reklama, PR tekstovi i TV gostovanja u reprezentativnim medijima više su prihvatljive ciljanim javnostima i uglavnom se smatraju mnogo prikladnijim načinom promocije.

Američku Udruženje za odnose s javnošću definiše upravljanje odnosima s javnošću kao:

  • Predviđanje, analiziranje i tumačenje javnog mišljenja, stavova i pitanja koja mogu, na pozitivan ili negativan način, uticati na planove i aktivnosti klijenta.
  • Savjetodavni tim koji je uključen u rad menadžmenta na svim nivoima, a u pogledu donošenja odluka, planiranja i komunikacija, uzimajući u obzir moguće posljedice u očima treće strane, te društvenu odgovornost klijenta.
  • Kontinuirano istraživanje i evaluacija komunikacijskih planova kako bi se postiglo uspješno prenošenje poruke klijenta njegovim ciljanim javnostima i ostvarili poslovni ciljevi poput marketinških, finansijskih, kadrovskih, te saradnja sa zajednicom ili predstavnicima vlasti.
  • Planiranje i realizacija aktivnosti klijenta u cilju promijene javne svijesti ili odluka. To uključuje određivanje ciljeva, planiranje, budžetiranje, zapošljavanje i obuku osoblja – ukratko, upravljanje resursima potrebnim za realizaciju navedenog.

Možemo se složiti da je ovo dobar pregled opštih usluga agencije za odnose s javnošću.

Taktike odnosa s javnošću uključuju sve ili nešto od navedenog:

  • Pisanje i distribucija objava za medije
  • Pisanje govora
  • Odnosi s medijima
  • Kreativni koncept i produkcija korporativnih ili promotivnih događaja
  • Istraživanje tržišta o aktivnostima klijenta i ključnim porukama
  • Širenje poslovnih kontakata putem ličnog kontakta, umrežavanja ili sponzorisanja događaja
  • Kreiranje kreativnog i relevantnog sadržaja za web i društvene mreže klijenta
  • Strategija kriznog komuniciranja

Kompanije ili pojedinci trebaju angažovati PR agenciju kada žele da zaštite, poboljšaju ili izgrade reputaciju putem medija. Dobra PR agencija može da analizira kompaniju, pronađe pozitivne poruke i pretvori ih u pozitivne medijske priče. Čak i kada vijest nije pozitivna, PR agencija će pripremiti najbolji mogući odgovor i pravovremenim djelovanjem umanjiti štetu.

Dobra PR agencija je strateški partner koja pomaže klijentima da se na pravi način obrate i razgovaraju sa svojim ciljanim javnostima. Agencija dobro osluškuje tržište i zna šta će potaknuti konverzaciju o klijentu, odnosno šta može izazvati negativnu reakciju. Bitno je da je agencija inovativan partner klijentu, a ne samo grupa ljudi koja podržava njegove ideje. Kako je PR agencija spoljni saradnik klijentu može lakše dati iskren i neovisan stav u pogledu priča koje bi mogle privući pažnju javnosti.

Kada birate PR agenciju s kojom želite raditi ključno je da ocijenite da li vaša agencija vodi komunikacije kao „ugodni razgovor uz večeru“ ili je prezauzeta brojanjem objavljenih tekstova. Također, odnos između klijenta i agencije ne bi trebao biti pasivan. Klijent je dužan da obavijesti agenciju koje poruke želi komunicirati i na koji način.

Jasno je da vrlo malo priča bude objavljeno na naslovnicama svjetskih medija, ali kreiranjem medijskog prostora koji uključuje web stranicu, blog, TV emisije, portale, časopise, društvene mreže i druge medije, PR agencija će pomoći klijentu da poveća svoju vidljivost povećanjem prepoznatljivosti u medijima. Dugoročno, odnosi s javnošću su investicija u brend i prepoznatljivost klijenta ili pojedinca koja rezultira povećanjem ugleda u javnosti.

Ukoliko je i vama potrebna PR agencija kontaktirajte nas na ibl@ibl.ba